جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۵۸:۰۲

چین به دنبال ساخت آزمایشگاه در 3 کیلومتری زیر دریا!

باشگاه خبری فراساحل: کشور چین قصد دارد یک آزمایشگاه استراتژیک را در عمق سه کیلومتری دریای جنوب چین بسازد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از بلومبرگ، این پلت‌فرم دریایی در اعماق آب برای جستجوی منابع نفت و گاز و همچنین انجام عملیات نظامی استفاده خواهد شد. این پروژه در برنامه اقتصادی پنج ساله کنونی چین قرار گرفته و رتبه شماره دو را در میان 100 اولویت علم و فناوری این کشور دارد.


شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین ماه گدشته در یک نشست علمی ملی اظهار کرد: اعماق دریا حاوی گنج‌هایی است که ناشناخته و توسعه‌نیافته باقی مانده‌اند. به منظور دستیابی به این گنج‌ها، ما باید فناوری‌های کلیدی را برای دسترسی به اعماق دریا، اکتشاف و توسعه آن کنترل کنیم. هنوز مشخص نیست این پلت‌فرم اعماق دریا چه زمانی ساخته خواهد شد و هزینه آن چقدر خواهد بود، اما موقعیت آن بسیار کلیدی است، چرا که دریای جنوب چین به عنوان یکی از راه‌های اصلی کشتیرانی در میان کشورهایی مانند چین، ویتنام و فیلیپین بسیار مورد مناقشه است.


چین مدعی کنترل بر روی بیش از 80 درصد این دریا بوده و هفت جزیره مصنوعی را به همراه بندرگاه‌ها و تاسیسات راداری در آن ساخته است. توسعه یک ایستگاه دریایی برای کمک به حفاری دریا و عملیات نظامی احتمالی برای چین بسیار استراتژیک است. یکی از اهداف این ایستگاه زیردریایی که میزبان ده‌ها محقق برای یک ماه خواهد بود، کمک به چین برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت جهانی تا سال 2030 است. این اخبار چند ماه پس از رونمایی از برنامه چین برای دیوار بزرگ زیردریایی آن منتشر شده که شامل شبکه‌ای از حسگرها برای کمک به تشخیص زیردریایی‌های آمریکایی و روسی در دریای جنوب چین است.



  کد خبر : 1813
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :